Dagje naar MFOU Nationaal Park en aankomst in Camp - Reisverslag uit Campo, Kameroen van Linda Os - WaarBenJij.nu Dagje naar MFOU Nationaal Park en aankomst in Camp - Reisverslag uit Campo, Kameroen van Linda Os - WaarBenJij.nu

Dagje naar MFOU Nationaal Park en aankomst in Camp

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

17 Augustus 2011 | Kameroen, Campo

Zoals jullie gelezen hebben was het de bedoeling om zondag een uitstapje te maken naar een NP in de buurt van Yaoende. We waren het nietsdoen helemaal zat, dus was maar goed dat we wat gepland hadden. Na een telefoontje met de directeur van het NP (een Britse vrouw) wisten we dat we een taxi moesten vragen om ons naar het park te rijden. Bij het hotel gevraagd of er een taxi geregeld kon worden en zo kwam het dat er een gele aftandse bijna uit elkaar vallende taxi op ons stond te wachten. Na een stukje rijden stopte de taxi in Yaoende en zij de chauffeur dat we er waren: misverstand! En dat was dus niet handig, want nu moest er iets geregeld worden. Zn broer zou ons dan wel helemaal naar het NP rijden. Dat gebeurde idd en na onderweg aangehouden te zijn door de politie voor zeker 20 min (we vermoedde achteraf dat ze geld wilden, was best een beetje eng) kwamen we dan rond 14.30 uur aan in het NP. Het was een soort apenreservaat waar alle apen die gered worden van de bushmeat markt worden opgevangen. Je kan het vergelijken met Stichting Aap. Het was heel leuk om te horen wat het project precies allemaal deed en dat ze er echt voor proberen te zorgen dat de dieren weer terug gezet worden in het bos. Ook was het goed om te zien dat de hokken eigenlijk een stuk bos is dat ze hebben omheind. Zo lijken de hokken erg op hun natuurlijke habitat.
De volgende dag werden we om 10 uur opgehaald bij het hotel om naar Campo te rijden. We hebben ook geld gepind (heb een ATM gevonden welke MasterCard ondersteund en dat is zeldzaam in Cameroon) en zijn toen op weg gegaan. Onderweg hebben we nog 4 mensen opgepikt om met ons mee te rijden naar Campo. Twee daarvan zijn studenten van de Universiteit van Yaoende. Superleuk want er zitten hier, naast ons, nog een stuk of 6 studenten. Een van hen is zelfs met hetzelfde onderwerp bezig als wij! Dat zou wel eens in ons voordeel kunnen werken, want dan kunnen we met hem mee naar alle dorpjes. Hij spreekt een beetje Engels en wij een beetje Frans dus die combi zou ideaal zijn. We gaan dan wel samen met een lokale gids naar de dorpjes toe. Deze samenwerking bevalt ons wel denken we. Ook de chief van het NP vond het een goed idee en we hopen dat we dus ook kaartjes kunnen maken van hoeveel dieren er zijn in het NP.
Mijn kamertje is best prima. Alweer geen klamboe. Valt me op want in Tanzania hadden ze overal klamboes, zelfs in de meest slechte accommodaties. Verder wel een fan, dus s’avonds wel lekker om even aan te hebben. Als je hier namelijk gaat verzitten zweet je al ;). Gister hebben we het stadje hier bekeken en met Gladys, een van de studentes, wat gegeten en haar huisje gezien. Was leuk om hier in een huisje te komen van de lokale bevolking. Ook hebben we de was gedaan, want wasmachines kennen ze niet. Als ik terugkom moeten mijn spullen dan ook wel 2x gewassen worden denk ik.

Op dit moment gaat het alweer wat beter maar ik heb erg last gehad van heimwee. Ik heb dat nooit eerder gehad, dus is een hele nieuwe ervaring voor me. Maar snap nu wel dat je jezelf dus echt beroerd voelt. Ik wil niet zozeer terug naar NL, maar ik wil eigenlijk gewoon niet hier zijn. Het komt waarschijnlijk doordat ik erg moe ben, voordat ik hierheen ging al veel gereisd heb en dat het continent Afrika me misschien toch niet helemaal ligt. Vandaar ook de reden om eerder terug naar NL te komen. Wanneer precies weet ik nog niet, maar wordt waarschijnlijk eind oktober/begin november. Dan hoef ik ook mijn visum niet te verlengen :)

Voor meer info zie de foto's of bel +23795116331 (voorgesprekken langer dan 5min, graag 0,50 cent p/m overmaken op m'n giro)

  • 18 Augustus 2011 - 21:11

    Papa!!!:

    Als je de foto's ziet en je verslag leest, is het duidelijk dat je je daar blijft verbazen. Een heel andere wereld dan waar wij in wonen!
    Succes met je werk, zet je schouders eronder. Het is een unieke plek waar je onderzoek kan doen. Maak er het beste van!
    Hartelijke groetjens.

  • 18 Augustus 2011 - 21:41

    Wietske:

    Hoi Linda, heb me net even ingelezen...liep een beetje achter. Het uitzicht van je kamertje is niet vervelend als ik eerlijk ben. En een hoop "huisdieren" in de buurt. Gezellig.
    Heimwee is lastig inderdaad, ik hoop dat je je draai een beetje gevonden hebt inmiddels. Wie weet verander je dan nog wel van gedachten wat eerder terugkomen betreft. Heel veel succes met je werk en onderzoek de komende tijd, groetjes van Joop, liefs, Wiets.

  • 19 Augustus 2011 - 13:51

    Mama:

    Nou mooi verslag, en 2xwassen gaat wel lukken met onze wasmachine! Leuke foto's, mooie bomen kan je op die punten naar boven klimmen, of is dat de natuurlijke afweer van dit soort?
    Ga maandag maar goed aan de slag met je onderzoek en ik hoop dat die ene student die beide talen spreekt mee kan gaan.Is altijd makkelijk!
    Lieverd dikke kus.

  • 19 Augustus 2011 - 15:43

    Jonna:

    Hey Lin,

    Mooi uitzicht vanaf je kamertje! Ik ben gisteravond laat aangekomen in Bolivia en moet hier ook nog heel erg acclimatiseren. Succes met je onderzoek en hopelijk zit je snel wat beter in je vel zodat je lekker kunt genieten van de laatste maanden.

    Dikke knuffel vanuit Bolivia!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 12 Mei 2010
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 22048

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 30 September 2016

Roadtrip USA (Westcoast)

03 December 2012 - 30 December 2012

Vakantie Florida!

09 Augustus 2011 - 26 Oktober 2011

Data verzamelen voor mijn thesis (afstudeevak)!!

15 Juni 2010 - 01 September 2010

Excrusie en vrijwilligerswerk in Tanzania

Landen bezocht: