Van Campo naar Club Safari - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Linda Os - WaarBenJij.nu Van Campo naar Club Safari - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Linda Os - WaarBenJij.nu

Van Campo naar Club Safari

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

22 Oktober 2011 | Kameroen, Yaoundé

En jawel weer een nieuw berichtje van Linda in Kameroen. Het heeft even geduurd, maar ben dan ook wel erg druk om het moment met van alles en nog wat ;)

De afgelopen tijd hebben we echt superveel meegemaakt en gedaan. Als eerste zijn we met de Ecoguards het bos ingegaan om het Nationaal Park nu echt te bekijken. Dat was natuurlijk ook wel nodig na bijna 3 maanden alleen maar praten over het NP maar geen idee hebbend wat een Tripisch Regenwoud nou eigenlijk inhoud. En dat weten we dus nu! Ha, een hoop regen, geen wandelpaden, enorme dichte begroeiing (dus hoe wil je ooit een dier zien) en vet heet, kortom: geweldig! Ik vond het echt super om enkele dagen in het bos rond de lopen en heb veel apen gezien, slangen, een kameleon en zelfs de slaapplaatsen van gorila’s. Helaas geen vette dieren gezien, maarja je kan niet alle hebben. Op vrijdag kwam een Nederlands-Amerikaans gezin aan in Campo met wie we contact hadden gekregen via via. Een van de dochters studeert ook in Wageningen net als Eline, die we in onze eerste week in Yaoende al hadden ontmoet. Met hen hebben we ook 2 dagen het NP bezocht en zijn we op zondag naar Kribi vertrokken. Voordat we daar aankwamen hebben we onderweg een stop gemaakt bij een restaurantje waar de familie nog al fan van was en dat was zeker de moeite waard. De vis was zowaar echt enorm lekker en heb dus ook goddelijke garnalen gegeten! En dat was dus echt iets nieuws. De saus was heerlijk in combinatie met de garnalen en hier is het ook geen probleem om vieze handen te krijgen van het eten want dat hoort! Weer een ervaring rijker :)

Na dit avontuur ons hotelletje weer opgezocht in Kribi. Die avond hebben we weinig gegeten want we hadden onze buik nog vol met vis en garnalen. De volgende dag hadden we het briljante idee om naar de kapper te gaan, want hè je moet toch es wat anders proberen. En dat is goed gelukt. Na in totaal 12 uur bij de kapper te hebben gezeten was mijn haar nog niet klaar dus om 11 uur savonds besloten om de volgende ochtend terug te komen. We hebben dus een hele dag bij de kapper gezeten en mijn zitvalk is nog nooit zo beurd geweest. Gelukkig was het de volgende dag rustig en met een uurtje was ik klaar. Ik heb nu rasta haar!! :D Iedereen vind het hier heel leuk en ook ikzelf kan de goedkeuring wel wegdragen! Dezelfde middag nog zijn we naar de Lobe watervallen gegaan en dat was minder indrukwekkend dan gedacht. Ik denk dat we met 20 minuten weer weg waren, maar was wel heel mooi om te zien! Smiddags nog wat souvenirs geshopt en een trip geboekt om Mount Elephant te beklimmen. De volgende ochtend werden we om 8 uur opgehaald en de hele ochtend hebben we geklommen. Helaas is de berg erg moeilijk begaanbaar dus naar de top konden we niet, maar ook nu mooie uitzichten en prachtig bos gehad. Dezelfde middag (woensdag) zijn we naar Ebodje gegaan. Dit is een plaatsje aan de kust waar een groot zeeschilpaddenproject gaande is. Dit was de eerste keer dat ik echt dacht: ja, jullie snappen hoe het werkt! Alle prijzen stonden netjes genoteerd, goede voorzieningen en hele lieve en vriendelijke mensen. We hebben veel geleerd deze twee dagen, een nachtwandeling gemaakt, veel te veel regen gezien en voortreffelijke karper met basilicum-knoflook saus gegeten. Kortom toptijd!

Gister zijn we met een WNF auto opgehaald en in Kribi afgezet. Dezelfde middag zijn we nog doorgereden naar Yaoende waar we rond 18.30 uur aankwamen. Hier werden we opgehaald door een goede vriendin van ons bij wie we de komende, en voor mij laatste, nachten logeren. Vandaag hebben we de hele dag shoppings gedaan en ik ben zowaar 4 jurken rijker. Komende tijd heb ik er nog niet heel veel aan want het wordt weer lekker koud in NL, maar ik dacht ik vind er vast een gelegenheid voor. En de eerste is vanavond want op het moment dat ik dit schrijf zit ik te wachten tot ik wordt opgehaald voor een bezoek aan Club Safari (nightclub). Heb der zin an in me nieuwe jurkie!!

Jongens nog even en ik ben weer terug dus ga nog lekker even genieten. Heb morgen een borrel op het programma, uitslapen, inet café en nog weet ik veel meer. Maandag naar WNF office en een nieuwe tel kopen voor Miila want die is gestolen.

Liefs

  • 23 Oktober 2011 - 09:29

    Joyce:

    Waar blijft de foto van je rastahaar?:) Geniet van je laatste paar daagjes en tot snel!

  • 23 Oktober 2011 - 12:46

    Papa !!!:

    Wat gaat de tijd dan toch weer snel, hè? Nog ff en je zit al weer in het vliegtuig! Zo, toen Joyce je verslag las, stonden de foto's zeker nog niet on line. Sta je met je kapster op de foto? Ziet er wel stoer uit! Geniet van je laatste Afrikaanse dagen! Tot woensdagochtend in Düsseldorf!!

  • 23 Oktober 2011 - 13:22

    Mama:

    Zo nog effies en dan kan ik je weer knuffelen!! Dat had je gelijk moeten doen dat donkere haar!! Had je niet zo'n last gehad van al dat gestaar!! Wel wennen voor ons zo donker! Je ziet wel dat het een enorme klus is zoiets. Lekker zo'n groene slang! Wel oppassen met die beesten, want malaria is genoeg, niet ook nog gif!!
    Lieverd tot woensdag, we gaan je weer metopen armen ontvangen! Knuf.

  • 25 Oktober 2011 - 16:14

    Nico En Marijke:

    Ha Linda,

    Het zit er op! Wij wensen je een voorspoedige terugreis.
    We hebben genoten van je verhalen en wensen je veel succes verder met het uitwerken van alle verzamelde gegevens.

    Liefs,
    Nico en Marijke.

  • 25 Oktober 2011 - 18:13

    Henk En Wieka:

    Tjonge Linda wat beleef jij toch veel avonturen. Was zeker wel vet gaaf in het oerwoud? Tarzan nog gezien? Nieut verkeerd hoor om even weer normaal en lekker Westers gegeten te hebben. Wij zijn erg benieuwd naar jou rasta haar. Zit er ook een kleurtje in? Is de telefoon door een rotaap gestolen? Geniet van je laatste daagjes en alvast een goede terug reis. Kus Henk en Wiek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 12 Mei 2010
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 22055

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 30 September 2016

Roadtrip USA (Westcoast)

03 December 2012 - 30 December 2012

Vakantie Florida!

09 Augustus 2011 - 26 Oktober 2011

Data verzamelen voor mijn thesis (afstudeevak)!!

15 Juni 2010 - 01 September 2010

Excrusie en vrijwilligerswerk in Tanzania

Landen bezocht: