Wat de boer niet kent dat vreet hij niet.... - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Linda Os - WaarBenJij.nu Wat de boer niet kent dat vreet hij niet.... - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Linda Os - WaarBenJij.nu

Wat de boer niet kent dat vreet hij niet....

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

13 Augustus 2011 | Kameroen, Yaoundé

Op dit moment gebeurd er niet heel veel spannends. We moeten een beetje wennen aan de cultuur en aan hoe dingen werken hier. En als je dan aan het wennen bent kom je toch leuke dingen tegen.

Bijvoorbeeld eergister tijdens het avondeten. Er stond van alles op de menu kaart en ik dacht ach, laat ik eens iets anders proberen. Roignon werd het en ik vroeg welk van welk dier dat kwam. Van een koe werd me verteld. Oké dacht ik, prima! Eenmaal op mijn bord vond ik het er toch dubieus uitzien, maarja ik had het al besteld. Na 3 stukjes te hebben gegeten vond ik het toch niet heel smakelijk. Ik heb het laten staan in de hoop dat ik niet net stierenballen had zitten eten. Na het te hebben opgezocht bleek het niet zo erg te zijn, het waren nieren. Goed om te weten dat alles van de koe gebruikt wordt, maar de volgende keer ga ik toch weer voor de “Poulet”. Verder eet hier iedereen stokbrood met jam en zijn er veel meer westerse dingen te koop dan in Tanzania. Niet heel raar, want Yaoende is de hoofdstad waar ook alle ambassades en internationale scholen zitten. Best leuk dus om Heineken, Amstel, Palmolive, Dove, Colgate, Aquafresh en noem maar op hier te zien.

Bij de pizzatent gister hadden we ook weer een briljante ervaring. We dachten we eten een keer wat anders en besloten een menu te nemen bestaande uit salade, drinken en een pizza. De salade was zo groot als een kapsalon (zo’n bakje kebab/shoarma met friet en sla, in NL een hele maaltijd), het drinken was een 1,5 L fles cola en de pizza zo groot als een wagenwiel. Vanochtend heb ik dus heerlijk zitten ontbijten met pizza en nu zit ik aan de cola waarvan de fles nog niet eens half leeg is. Volgende keer delen we dus een menu!

We zijn aan het proberen om voor morgen een dagje weg te plannen want we zijn de stad helemaal beu. Er is hier niet echt iets te beleven en zodra het donker wordt is het niet veilig meer op straat. Vandaag hebben we met een NL hbo-studente uit Wageningen geluncht, want zij is hier voor haar stage van haar studie Fair Trade Management. Zij heeft ons laten zien dat je geen taxi’s “au secours” (privé) hoeft te nemen maar lekker kunt meerijden met nog 4 mensen in de auto (excl. bestuurder). Drie op de achterbank en 2 op de bijrijdersstoel, en ja ze rijden hard, en nee veiligheidsgordels kennen ze hier niet.

Al met al weer een topervaring dus! Voor foto’s verwijs ik graag naar het vorige reisverslag.

  • 14 Augustus 2011 - 08:03

    Jonna:

    Hey Lin,

    Heel veel plezier met je dagje uit alvast! Weet je al wanneer jullie het veld ingaan?

    X vanuit NL

  • 14 Augustus 2011 - 10:49

    Papa!!:

    Hoi, leuk die foto's bij het eerste verslag. Je hebt hier nu tenminste een beeld van waar jullie je ophouden. Tja, het eten: 's lands wijs, 's lands eer! Elke onderneming blijkt zo weer een avontuur! Vanaf vandaag horen we veel verhalen van Casper over zijn avonturen in Thailand e.o. Boeiend en soms hilarisch!
    Goed idee om vandaag (zondag) de omgeving buiten de stad te gaan verkennen. We zijn toch wel benieuwd wanneer je echt 'aan de slag' gaat met zijn tweeën. Hartelijke groetjens.

  • 16 Augustus 2011 - 12:36

    Ad En Elaine:

    Hoi Linda,

    Hartstikke te lezen en te zien hoe het jullie vergaat!
    En pas maar op; van de poulet eten ze ook alle delen hoor :D
    Succes en geniet ervan. Zijn benieuwd of het nog gelukt is een dagje weg te plannen!

    Groetjes, Ad & Elaine

  • 17 Augustus 2011 - 18:07

    Koen De Bruijne:

    Kippenniertjes schijnen anders ook een lekkernij te zijn hoor.. ;)

    Wie is 'we' eigenlijk? Dat ben ik even kwijt..

    Succes Lin! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 12 Mei 2010
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 22040

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 30 September 2016

Roadtrip USA (Westcoast)

03 December 2012 - 30 December 2012

Vakantie Florida!

09 Augustus 2011 - 26 Oktober 2011

Data verzamelen voor mijn thesis (afstudeevak)!!

15 Juni 2010 - 01 September 2010

Excrusie en vrijwilligerswerk in Tanzania

Landen bezocht: