Veilig geland en naar het WNF hoofdkantoor - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Linda Os - WaarBenJij.nu Veilig geland en naar het WNF hoofdkantoor - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Linda Os - WaarBenJij.nu

Veilig geland en naar het WNF hoofdkantoor

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

10 Augustus 2011 | Kameroen, Yaoundé

Hey allemaal,

Nou dit wordt dan mijn eerste reisverslag vanuit Afrika. De reis met het vliegtuig is helemaal goed gegaan en alle bagage is aangekomen zoals het moest. Helaas was het WNF ons gister vergeten op te halen op het airport dus dat was even iets minder leuk. Als blanke is het niet heel relaxed om daar vast te staan en we kennen Yaoende helemaal niet, dus zomaar ergens heen kan je ook niet. Uiteindelijk hebben we het hotel gebeld en er waren wel kamers gereserveerd, dus hebben we een taxi genomen en zijn we daar veilig aangekomen. Het hotel is lekker basic :) We hebben wel warm water, maar geen klamboe en wc-bril. Maar ach, ik heb een eigen klamboe en vannacht lekker geslapen en daar gaat het om! Vandaag werder we wonder boven wonder opgehaald door een chauffeur van het WNF, en nu zitten we op het hoofdkantoor van alles te regelen om naar Campo te kunnen vertrekken. Als het goed is hebben we een lift voor maandag geregeld en tot die tijd blijven we hier en bereiden ons voor op de interviews (vertalen naar frans, formulieren om op te schrijven maken, inlezen in het gebied enz.) Vanmiddag gaan we een SIM-kaart regelen en internet als het goed is. Dan ben ik overal in Afrika online bereikbaar :p:)

Liefs...

• 10 Augustus 2011 - 13:48

Mama:

Valse start! Gelukkig heb je alle bagage en een taxi is ook een leuke ervaring!! Hoe is het met de temperatuur? Vochtig?
    Nu heb je wel een paar dagen om even te acclimatiseren, dat is natuurlijk wel erg prettig. Je hoeft niet gelijk aan de bak! Geniet maar van alle nieuwe indrukken! Veel liefs, groetjes van papa en een knuf van Mama

• 10 Augustus 2011 - 15:10

Joyce:

Fijn dat je dus wel kon vliegen vanuit Duitsland! Dat t laatste stukkie van de reis dan weer minder ging is jammer, maar goed, je bent aangekomen:)
    Jammer dat je nu al weg bent, kreeg vanuit mn stage de vraag of ik Frans kon voor een project...:P Hadden we samen kunnen oefenen!
    Succes met alle voorbereidingen en ik kijk uit naar t volgende verhaaltje vanuit Campo

• 11 Augustus 2011 - 07:26

Evine:

Hey Linda,
    Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen. Heel veel plezier!
    x

• 11 Augustus 2011 - 08:58

Casper:

He lin,
    Goed te horen dat (bijna) alles goed gegaan is bij de landing! Komen de franse lessen van de middelbare toch goed van pas! Succes ermee haha. Ik ben nog voor twee dagen in Bangkok en dan vliegen we weer terug naar NL. Geniet ervan en ik kijk uit naar je volgende bericht.Je hebt ook de groeten van Michael, Martijn en Marlon!
    Dikke zoen

Casper

• 11 Augustus 2011 - 12:14

Tante Ria:

Hoi Linda,
    Een goed begin is het halve werk. WNF moet natuurlijk wel meewerken. We zijn donateur, dus anders....
    Fijn dat we jou en je avonturen kunnen volgen. We zijn erg benieuwd weer natuurlijk wat je er de komende maanden zoal meemaakt. Hoe gaat het met het Frans? Is het erg warm?
    Wij gaan zo even naar Fleur in Utrecht om wat op te hangen.
    Veel plezier. Groeten en X ook van Opa.

• 17 Augustus 2011 - 17:31

Koen De Bruijne:

"We hebben wel warm water, maar geen klamboe en wc-bril. Maar ach, ik heb een eigen klamboe en vannacht lekker geslapen en daar gaat het om!"

Wat ik me dan weer afvraag is hoe je dat hebt opgelost met die ontbrekende wc-bril? :P