Amani Nature Reserve! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Linda Os - WaarBenJij.nu Amani Nature Reserve! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Linda Os - WaarBenJij.nu

Amani Nature Reserve!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

29 Juni 2010 | Tanzania, Dar es Salaam

Zo ik heb inmiddels een hoop meegemaakt! Anderhalve week geleden op zondag vertrok ik vanuit Dar es Salaam met een bus (niet zo'n hippe touringcar uit NL, maar wel een hele comfortabele bus voor Afrikaanse maatstaven) richting Amani. Opgevouwen met mn knieen in mn nek hebben we 9 uur overbrugd in het o zo warme Afrika. In de bus meteen gesocialized en de eerste uitvoerige discussies over natuurbeheer vonden al plaats. Nadat we hebben gewisseld van bus naar Jeeps kwamen we aan op bestemming. Hier kregen we onze slaapzaal toegewezen. De kamer waren ingedeeld en ik slaap met Leona (Ierland) en Mufar (Cameroon) op een kamer. Wij hebben de mooiste kamer, dus er valt niks te klagen. Helaas werkt het warme water nog niet erg mee..

De afgelopen week hebben we elkaar allemaal vet goed leren kennen. Omdat je 24/7 met elkaar optrekt weet je op een gegeven moment wel wat iedereen leuk vind en hoe idereen is. We hebben echt een hele leuke groep en de cultuurverschillen zijn geen probleem. We hebben inmiddels al flink veel wandelinge gemaakt, insecten gevangen, boomsoorten geleerd, contact gelegd met de locals en zelfs ons eigen TBA voetbalwedstrijd gespeeld! Hierbij ben ik helaas flink tegen mn voet getrapt dus kon voor 2 dagen niet lopen. Morgen moeten we heel vroeg op om vogels te gaan vangen. Heb er wel heel veel zin in want heb het nog nooit gedaan, maar 5 uur present is wel heel vroeg. Nu ga ik me weer richting het eten begeven.

Nog even de laatste iets minder leuke dingen. Het eten is el;ke dag hetzelfde. Rijst met kip of vis en een banaan :s Daarnaast is mn mp3 speler in Dar gestolen dus daar baal ik ook mooi van. De leuke dingen wegen alleen vele male zwaarder en ben echt onwijs aan het genieten. Iedereen die binnenkort op vakantie gaat oid veel plezier!

  • 29 Juni 2010 - 16:45

    Joy:

    Hey Lin, het lijkt of het wel bevalt met de groep! Ben benieuwd naar je verdere verhalen, veel succes met je volgels morgen:P
    Ben nu een weekje in NH chillen, best relaxt met dit strandweer! XX JOy

  • 29 Juni 2010 - 18:22

    Casper:

    He linda,

    Je hebt echt al toffe dingen gedaan zeg! Leuk dat je het goed kan vinden binnen de groep, dat scheelt wel een hoop. Zonde van je MP3 speler, maar gelukkig kan het jou de pret niet drukken.Dat je overigens niet kan voetballen, dat wist ik al haha...
    In NL was het afgelopen weekend ook erg warm. Ik heb op texel 65 km gemarst, als training voor de vierdaagse. Dat was echt zweten!
    Succes met vogels vangen, dat zal nog wel wat moeite kosten denk ik...

    X

  • 29 Juni 2010 - 18:24

    Casper:

    Wat ik vergeten ben.....

    Heb je al foto's gemaakt? Zo ja, zet ze er gauw op!

  • 29 Juni 2010 - 19:21

    Papa:

    Hoi Linda,
    Leuk om weer een verslag te lezen. Gelukkig dat je daar af en toe tijd voor hebt. 't Is hier echt zomer, de komende dagen oplopend tot 30'!Net als Casper ben ik benieuwd naar foto's. Lijkt me lastig kiezen uit het aanbod, maar ik ben ook nieuwsgierig. H.groet en.... geniet van de exotische bidies!

  • 29 Juni 2010 - 20:40

    Jeroen:

    Ja Jeeps zijn nog eens wat anders dan NOOT busjes, he ;)
    Leuk dat je al zoveel dingen gedaan hebt en het zo goed gaat met de groep. Hier is het complete orangje gekte. Krijg je nog wat mee van het WK? We zijn door naar de kwart-finales trouwens. succes in de bush bush

    groetjes Jeroen

  • 29 Juni 2010 - 21:03

    Judith:

    Hey Lin!
    klinkt super allemaal! Fijn dat jullie het goed kunnen vinden met z'n allen!
    Ben benieuwd naar je foto's, maar uploaden duurt zeker een eeuwigheid?
    Ik ga deze week met m'n amerikaanse huisgenootje uit salamanca nederland verkennen :)
    Hoop dat je een paar vogels te pakken hebt gekregen!
    kus

  • 02 Juli 2010 - 07:11

    Joyce:

    Hoi Linda,

    3 keer raden waar ik nu ben...

    Op de boot naar Finland (met draadloos internet!) Supermooi uitzcht hier op mini-eilandjes waar net een huis op past:)
    Maar t klinkt allemaal goed, fijn dat je t goed met de mensen kan vinden. Ik ben ook wel benieuwd naar foto's...

    Liefs, Joyce

  • 02 Juli 2010 - 10:07

    Stefan:

    Wat! vogels vangen in Afrika? Dat klinkt supertof :)

    Heb je toevallig nog iemand ontmoet die Ara Monadjem heet?

  • 02 Juli 2010 - 20:52

    Anneloes:

    Hay Lin!

    Klinkt vet! en ja foto's foto's foto's!
    Hier alles goed! Mijn verstandskiezen zijn deze morgen eruit gehaald dus wat pijnlijk, maar liggen op de bank met een uitzicht op prachtige bergen en een hele lieve kat maakt veel goed :)
    vermaak je goed!

    liefs

  • 04 Juli 2010 - 05:42

    Koen De Bruijne:

    Hahaha.. Ik werd bang toen ik de eerste zin lees (nog twee minuten internet en dan plop ik uit de lucht.. Of eigenlijk in de lucht want ik vlieg zo naar Nieuw Zeeland). Maar die hoop die je hebt meegemaakt heb je mooi samen gevat!

    Zelfs nog tijd over om een reactie te geven!

    Ik hou van je! x

  • 05 Juli 2010 - 09:27

    Janneke:

    Ha! Je maakt weer super veel mee ;) Goed bezig! Geniet ervan enne... zoals iedereen: foto's!! :)

    Janneke

  • 06 Juli 2010 - 18:28

    TRia:

    Hi Linda,
    Heb even niet gekeken want we waren eeen paar dagen naar Duitsland en ja, dan plop ji er en boodschap op. Gelukkig maar, kunnen we ten minste lezen wat je meemaakt. KLinkt goed hoor. En fijn dat je gezelschap prettig is. Jammer van je MP2. Je lip er nog over te vertellen, de laatste keer dat je hier was. Hoe lekker zo'n ding is.
    Inmiddels dus vogels gevangen. Met welk doel eigenlijk??????
    LIefs en groet ook van OPa, tRia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dar es Salaam

Linda

Actief sinds 12 Mei 2010
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 22041

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 30 September 2016

Roadtrip USA (Westcoast)

03 December 2012 - 30 December 2012

Vakantie Florida!

09 Augustus 2011 - 26 Oktober 2011

Data verzamelen voor mijn thesis (afstudeevak)!!

15 Juni 2010 - 01 September 2010

Excrusie en vrijwilligerswerk in Tanzania

Landen bezocht: