Van wilde beesten tot een lekke band! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Linda Os - WaarBenJij.nu Van wilde beesten tot een lekke band! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Linda Os - WaarBenJij.nu

Van wilde beesten tot een lekke band!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

02 Augustus 2010 | Tanzania, Dar es Salaam

Jaja mijn safari zit er helaas weer op. 4 dagen op stap geweest in een busje geleefd en 500 euries lichter. Maar het was absoluut de moeite waard! Van de Big 5 hebben we 4 dieren gezien, olifanten, een luipaard, buffels en leeuwen. Helaas zijn er geen neushoorns in Serengeti en in Ngorogoro waren we te kort om een neushoorn te zien. Desalniettemin hebben we echt zulke gave dingen gezien. Mijn reismatties hielden ook van vogels kijken, dus dat kwam mooi uit. We hebben in 3 dagen tijd meer dan 60 vogelsoorten gezien, wat best knap is voor 4 niet vogelaars en rijdend in een busje de hele tijd. Met name de secretary bird was supermooi en de roofvogels waren ook heel gaaf. Verder ook krokodillen, nijlpaarden (die stinken echt enorm!), verschillende soorten gazelles, zebra's, bavianen, giraffes en nog veel meer! Ik heb voor 4 dagen in een busje geleefd maar het was absoluut de moeite waard. Ook de zonsondergang in de NP's was supermooi en dit was echt zoals iedereen denkt dat Afrika hoort te zijn!
Klein detail is dat we aan het kamperen waren, wat de safari alleen maar een groter avontuur maakt, want savonds en snachts liepen de hyena's en leeuwen rond onze tent. Ook olifanten zijn heel dichtbij gekomen, en geloof me die wil je echt niet over je tent hebben lopen. Beetje spannend was het wel, maar ach je bent jong en je wilt wat ;) Daarnaast was er ook nog een baviaan die een poging deed om Stefan aan te vallen op de parkeerplaats. Ik heb nog nooit iemand zo angstig zien kijken, briljant!

Nu is het tijd voor mijn vrijwilligerswerk. Om 3 uur lokale tijd vertrek ik vanuit Moshi naar Arusha en daar wordt ik opgepikt door Ms Mpe Paulo. Ben echt heel benieuwd naar het vrijwilligerswerk zeker omdat de communicatie zo moeizaam verliep! Nu dus de laatste dingen kopen en dat ervandoor! Gr!

• 02 Augustus 2010 - 08:54

Judith:

Wow! gaaf lin :)!
    NPs staat voor national parks?
    Hoop dat het vrijwilligerswerk bevalt!
    liefs

• 02 Augustus 2010 - 09:32

Janneke:

Heey... Super gaaf allemaal... Afrika zoals Afrika hoort te zijn, dat moet prachtig zijn geweest :) Heel veel fun met het vrijwilligerswerk, komt vast helemaal goed! Keep us up to date :) Groetjes!

• 02 Augustus 2010 - 15:34

Joyce:

Klinkt goed, 4 van de 5 das best een aardige score + die enorme bult vogels :P Leuk dat het vrijwilligerswerk doorgaat. Ben wel benieuwd wat ze je gaan laten doen ;)
    Liefs, Joyce

• 03 Augustus 2010 - 15:12

Luuk:

Heey Linda,

Wederom mooie verhalen! Vooral de safari-deel is gaaf en wil dat zelf ook nog eens meemaken en dat niet vanuit de Beekse Bergen! Hier in NL alles okeej en langzamerhand begint het in Wageningen weer levendig te worden.

Tot sprekens

x

• 04 Augustus 2010 - 16:03

Casper:

He zus,

ik heb hier in Siofok ook een internetcafe gevonden! Na 1,5 week toch maar ff de emails chekken. Echt gaaf die safari, wij hadden hier een trabantje gehuurd en daarmee door het land getourd, dat vonden wij al spannend haha.. laat staan zo'n dikke safari.
    Veel plezier met je vrijwilligerswerk!
    Dikke zoen

• 09 Augustus 2010 - 15:57

TRia:

Hi Linda,

Jeetje, klinkt goed allemaal, ik zou er zelf enthousiast door worden. Behalve dat ik reizen niet echt leuk vind. HIer alles oké. Genieten van regen en familiecontacten. En tussendoor een beetje zon en jouw berichten. Weet je zeker dat je hier nog kunt wennen.
    Liefs ook van O.