Weeshuis Faraja - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Linda Os - WaarBenJij.nu Weeshuis Faraja - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Linda Os - WaarBenJij.nu

Weeshuis Faraja

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

12 Augustus 2010 | Tanzania, Arusha

Ik ben nu in mijn tweede week van het vrijwliggerswerk in het weeshuis en god wat zijn het toch schatjes! De kinderen in pre-school (is de school voor de basisischool hier) hebben nu vakantie, dus ik werk elke dag met dezelfde 8 a 10 kinderen. Naast wezen zijn er ook buurtkinderen die komen dus het zijn meestal rond de 15 kids. Een groot nadeel aan het vrijwilligerswerk is dat er geen structuur is. Natuurlijk kan je zelf structuur aanbrengen, maar zonder enige hulp en zonder andere mensen die werkelijk goed de engelse taal beheersen is het best lastig. Gelukkig heb ik Maria ontmoet in mn eerste paar dagen. Zij was vrijwilliger in de weken voordat ik kwam en zij heeft me uitgelegd wat een leuke manier is van engelse les geven. Toch is het best vermoeiend om elke dag naast het lesgeven dezelfde spelletjes te spelen. Omdat het helaas zo chaotisch is heb ik besloten om niet 5 weken te gaan werken in het weeshuis. Het klinkt verwend maar ik zit soms mn uren uit in de hoop dat ik weer naar huis mag. Niks tegen de kinderen, maar het is gewoon niet wat ik dacht dat het was. ook mis ik een tweede persoon die enige inbreng heeft of spelletjes verzint. Ik werk wel samen met een frans meisje maar zij heeft het de hele dag koud en vind dat ze niet goed engels spreekt. Is niet een extreem probleem, alleen betekent dat het wmeestal van mij uitkomt. En dat wil ik niet nog voor de komende 3 a 4 weken.
Kortom ik heb mijn ticket omgeboekt. De eerste van september land ik weer op nederlandse bodem en ga dan een paar daagjes uitrusten bij paps en mams. Heb stiekem alweer zin in de bruine boterhammen met kaas, glazen melk en grote groene salades. Dat hebben ze hier namelijk totaal niet!

Dit weekend komen 2 vrienden van TBA naar Arusha dus dat wordt gezellig. Daarna ga ik nog een paar dagen naar het weeshuis en dan staat er in de planning om te gaan reizen. Misschien naar Lake Victoria of Lake Manyana. Wat ik precies ga doen weet ik nog niet. N
Nu ga ik voor het weeshuis een handleiding uittypen voor de nieuwe volunteers die komen. Schiet namelijk helemaal niet op als je niet weet wat je moet doen! Ik zie jullie berichtjes wel weer (vind het echt supertof om dingen van het thuisfront te lezen) en laat wel weer wat van me horen!

  • 12 Augustus 2010 - 12:18

    Jonna:

    Hey Lin!

    Wat jammer dat het vrijwilligerswerk niet is wat je ervan verwacht had. Geniet nog van de laatste weekjes, maar dat zal vast wel goed komen jou kennende :). Ik zie je weer als je in Nl bent! Ga nu even hard verder met leren voor bodem :s.

    Dikke knuffel!

    PS: heb je de kindjes al hoofd, schouders, knieën, teen geleerd? Vonden de kindjes in peru geweldig.

  • 13 Augustus 2010 - 06:43

    Koen:

    Haai,

    Ik kijk er naar uit om je weer te zien! We sms'en!

    x

  • 13 Augustus 2010 - 08:06

    Janneke:

    Heey! Succes nog even! Jammer dat het niet is wat je hoopte... Veel fun in ieder geval met reizen (mooie foto's maken, ik ben jaloers ;)) en we zien elkaar in NL!

  • 13 Augustus 2010 - 13:12

    Joyce:

    We hadden al ff gesmst, maar echt balen dat er geen andere vrijwilligers zijn waar je goed mee kan samenwerken. We komen nu bijna tegelijk weer naar Nederland, in ben 30 aug terug. Dan ff bijkomen en wss nog een paar daagjes naar de VIT in Otterlo. Bel maar als je weer naar Wageningen komt, dan hou ik daar rekening mee in mn verdere planning;)
    Geniet nog ff van al het mooie daar en tot snel al!

    Liefs, Joyce

    P.S. Vandaag hoopte ik een eland te horen in het bos, maar uiteindelijk hebben we er toch maar een uit de boom vallende tak van gemaakt...:(

  • 15 Augustus 2010 - 12:42

    Mam:

    Hoi ik vind het niet erg hoor dat je 2 weken eerder thuiskomt!!! Kan ik je weer lekker verwennen! De groene salade staat al op het menu voor 1 sept!! Ik zal een bruine boterham met kaas meenemen als ik je op schiphol kom halen! Ben je in 1 dag weer aan de Nederlandse keuken gewend. Geniet nu nog die laatste dagen van het mooie Afrika, van die lieve kinders en van het eten, want als je weer hier bent ga je het toch weer een beetje missen!! Heel veel plezier en we bellen wel weer.
    Dikke knuffel en een kusje!!

  • 20 Augustus 2010 - 20:43

    Lucero:

    Linda!!
    Ik hoor net van elisa dat je terugkomt, en dat ze dat wist van jou waarbenjijnu, en toen kwam ik erachter dat je er een had!Dus ff snel je verhalen lezen, het lijkt alsof je het toch echt naar je zin hebt gehad!!! :-D mooi zo!
    Jammer dat het vrijwilligerswerk niet is wat je verwachte, het is natuurlijk een heel heftige situatie, waarin begeleiding heel fijn zou zijn. Maar super goed van je dat je zo'n handleiding maakt :) Proud of ya! En het wordt leuk je hier weer te zien!! Laat maar weten wanneer je weer in wgn bent!
    Grote knuffel!
    Lucero

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Linda

Actief sinds 12 Mei 2010
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 22062

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 30 September 2016

Roadtrip USA (Westcoast)

03 December 2012 - 30 December 2012

Vakantie Florida!

09 Augustus 2011 - 26 Oktober 2011

Data verzamelen voor mijn thesis (afstudeevak)!!

15 Juni 2010 - 01 September 2010

Excrusie en vrijwilligerswerk in Tanzania

Landen bezocht: