Apen, kameleon, slangen en kolibri's - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Linda Os - WaarBenJij.nu Apen, kameleon, slangen en kolibri's - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Linda Os - WaarBenJij.nu

Apen, kameleon, slangen en kolibri's

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

11 Juli 2010 | Tanzania, Dar es Salaam

Terwijl Nederland zich opmaakt om vanavond wereldkampioen te worden, ben ik druk bezig met het analyseren van mijn data over kolibri's en nectar. Ik heb uiteraard weer een hoop mooie dingen meegemaakt, en hoop dat ik het allemaal kan herinneren!

Dieren
Ik heb inmiddels ontelbaar veel vogelsoorten gezien, kameleons, apen, slangen, wandelende takken, kikkers, vlinders en noem maar op. De diversiteit aan soorten hier is enorm en het wordt dan ook niet voor niks een biodiversity hot spot genoemd hier. Het is echt gaaf om al die beesten voor het eerst te zien!

Project
Ik ben nu inmiddels 7 dagen bezig met mijn eigen project. Samen met Roseanne (Ierland) en Nahla (Soedan) doe ik een project over de aanwezigheid van nectar in bloemen en de kolibri's die deze planten bezoeken. Ik heb dan ook inmiddels al veel kolibri's gezien. De olive sunbird, collard sunbird, purple-banded sunbird en helaas voor mij nog niet de amethyst sunbird maar mn groep al wel (Sunbird=kolibri). Ben heel benieuwd of de analyse wat gaat opleveren

Tanga
Vrijdag zijn we naar Tanga geweest. De op twee naar grootste stad van Tanzania. Hier heeft iedereen inkopen gedaan omdat hier ter plaatse niet te verkrijgen is en we hebben allemaal gezwommen in de zee. Heerlijke afkoeling was dat. Wat grappig was is dat de Afrikanen niet kunnen zwemmen dus dat ze echt alleen in het eerste gedeelte van de zee kunnen blijven. Verder heerlijk gegeten en beetje rondgewandeld op de plaatselijke markt. Helaas zijn de steden in Afrika niet zoals wij gewend zijn dus is er niet heel architectuur te zien. Grootste gedeelte van de stad is straat met aftanse gebouwen.

Puppy
Ik heb twee dagen geleden een puppy gered. Ik kwam hem tegen toen ik heel erg nodig moest plassen in het bos. Het was een week oud oid, blind en ontzettend schattig. Omdat de moeder vrijwel nergens te bekennen was en ik hem niet dood kon laten gaan heb ik hem onder mijn hoede genomen. Omdat de sunbirds zich toch niet wilde laten zien had ik genoeg tijd om hem drinken te geven en kaakjes te voeren. Na 4 uur was ik klaar met het observeren van geen vogels dus ben ik op zoek gegaan naar de moeder. Na een tijdje vond ik een hond die leek op een hond die puppy's heeft. Eerst wilde ze de pup niet accepteren maar na aandringen was het toch oke :) Ik heb mijn goede daad weer gedaan!

Verder maak ik nog veel meer mee maar kan het allemaal niet onthouden en opschrijven. Ik heb inmiddels bananenbier gedronken, voetbal gekeken, gedanst met de lokale bevolking midden op straat, verjaardagen gevierd, sterren gekeken en veel te weinig geslapen.

Ik heb trouwens een tanzaniaans nummer, en die post ik zo snel mogelijk voor de mensen die me willen smsen of bellen :)

Ben er nu vandoor! Veel plezier allemaal met voetbal kijken!

  • 12 Juli 2010 - 08:34

    Janneke:

    Heey Linda!

    Leuk om elke keer je verhalen te lezen, je schrijft leuk! Echt iets voor jou ook om een hondje te redden ;) Ik snap nog niet helemaal wat er leuk is aan naar kolibries kijken maar dat zal wel door m'n IO-achtergrond komen :) Heel veel fun de komende tijd en ik kijk uit naar het volgende berichtje!

    Groetjes, Janneke

  • 12 Juli 2010 - 15:29

    Casper:

    He Linda,

    leuk weer wat te horen. Misschien weet je het nog niet maar de finale Nederland- Spanje is geëindigd in 0-1 helaas! Verder is het in NL ok, het weer is echt genieten en ik hoef nog maar een week en dan heb ik ook vakantie!!
    Succes met je onderzoek en kolibrie spotten.

    Groeten


  • 12 Juli 2010 - 19:56

    Marianne:

    Ha Linda, wat een leuke verslagen! Je maakt daar echt een heel bijzondere tijd door. Prachtig om dat mee te kunnen maken en ook zo intens de natuur te kunnen beleven.

    Wij hebben Fleur vandaag naar Schiphol gebracht, voor vijf weken Laos//Vietnam.
    Wat korter dan jouw verblijf in Afrika en het is v oor haar vakantie.
    Hoop weer snel van het vervolg van je verhalen te kunnen genieten Heel veel plezier daar! Groetjes, (t) Marianne

  • 13 Juli 2010 - 05:46

    Koen De Bruijne:

    Heb je de voetbal gezien? Ik ben om 6.30 's ochtends opgestaan om het te kunnen zien. Tegenvaller zeg, wat een stomme wedstrijd.

    Ik ben blij om te horen dat je daar veel meemaakt en puppies redt. Goed bezig! ;)

    Veel plezier en tot de volgende log? :D

    x

  • 13 Juli 2010 - 07:18

    Judith:

    Lin!
    Klinkt echt gaaf allemaal :)
    De amethyst kolibrie, is dat die hel blauwe? Waarvan ik als leek eigenlijk dacht dat t de enige soort kolibrie was? ;)
    Hier gaat t gewoon door, m'n nieuwe zee-egel experiment doet t waarachtig goed, en ik ben zowaar begonnen aan m'n verslag.
    Veel plezier, maar volgens mij kan dat niet anders!
    Liefs

  • 13 Juli 2010 - 10:20

    Luuk:

    Heey mooi al die goede daden die je daar in Tanz verricht, vooral het redden van een lief klein puppy'tje is zo ontroerend.... snif snif:P Hier in holland gaat alles inmiddels weer zijn gangetje! Nog drie dagen en dan heb ik ook vakantie!

    Gr Luuk

  • 20 Juli 2010 - 10:59

    TRia:

    Lieve Linda,

    Van harte gefeliciteerd natuurlijk met je verjaardag. Ik ga proberen je nog te bellen, hoop dat het lukt.

    Ze zijn leuk, die verslagen van je. Ik zie je bezig met al je dieren. Fijn dat je er zo van geniet.
    Vandaag loopt Casper de 1e dag van de Vierdaagse. We zijn benieuwd, want het is aardig warm. Hoor je daar iets van nieuws uit Nederland bijvoorbeeld, of ben je verstoken van alle kwaad?
    Liefs ook van Opa natuurlijk

  • 27 Juli 2010 - 07:52

    Mama:

    Zo we zijn weer thuis van vakantie en hebben je verslagen gelezen! Leuk zo'n puppy en fijn dat moeders hem weer opneemt! Kolibri's spotten is echt gaaf hoor, die heb je hier niet dus goed kijken!! Mooie foto's maken zodat wij straks ook kunnen genieten!Lieverd we hebben lekker veel tel contact gelukkig, maar geniet maar flink! Dag schat!
    Knuf Mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dar es Salaam

Linda

Actief sinds 12 Mei 2010
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 22059

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 30 September 2016

Roadtrip USA (Westcoast)

03 December 2012 - 30 December 2012

Vakantie Florida!

09 Augustus 2011 - 26 Oktober 2011

Data verzamelen voor mijn thesis (afstudeevak)!!

15 Juni 2010 - 01 September 2010

Excrusie en vrijwilligerswerk in Tanzania

Landen bezocht: