Lake Manyara en Lake Visctoria - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Linda Os - WaarBenJij.nu Lake Manyara en Lake Visctoria - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Linda Os - WaarBenJij.nu

Lake Manyara en Lake Visctoria

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

21 Augustus 2010 | Tanzania, Arusha

Zo het reizen is weer begonnen en het bevalt me prima. Ik mis de kindjes wel een beetje want het waren echt schatjes, maar zonder dat ik werkelijk iets te doen heb is er niet veel aan.
Anyway 3 dagen geleden vertrokken uit Arusha en vandaag weer terug gekomen. We zijn voor 3 dagen naar Mto we mba geweest wat vertaald "River of musquitos" is. Geweldig dus :s. Watbetreft de musquitos viel het gelukkig wel mee. Ben wel aantal keer gebeten maar kon veel erger. De eerste dag hebben we met name in de bus gezeten en kwamen pas rond 8 uur in het plaatsje aan.Een verspilde dag dus, want devolgende dag moesten we ons dus nog orienteren op wat we wilde gaan doen. Bij het uitstappen van de bus was er een gids van het Cultural Tourism Centre. Hij heeft ons naar een camping gebracht en verteld waar zijn office was. Deze organisatie biedt tours aan die door de lokale bevolking zelf worden ondersteund. We hebben een beetje research gedaan en het is echt een goedinitiatief. Een fietstocht (met name geboekt door nederlanders, hou cliche :s) is 30 dollar en datwordt netjes onderverdeeld in de plekken die je bezoekt. De vissers krijgen een deel, de bananebierbrouwer krijgt een deel, de kunstenaars enz. De tocht zou 3 uur zijn en onzegids heeftons 4,5 uur bezig gehouden. Ik heb echt zo ontzettend veel geleerd tijdens deze tour! En moet je je voorstellen op een mountainbike crossen over een savanne tussen de giraffes, gnoes, zebra's en over je hoofd vliegen honderden pelikanen en ooievaars. Briljant! Daarna lekker gezwommen in het zwembad op de camping (jaja ;) en vandaag weer terug bij mama (mijn afrikaanse surrogaatmoeder) Een nachtje in Arusha en morgen op naar Lake Victoria. Veel te vroeg, maar heb er zin in!

Het afscheid met de kindjes was minder. Als je daar weg gaat weet je gewoon dat ik terug kan vliegen naar een geciviliseerde wereld, maar dat deze kids nogsteeds geen geld hebben om naar school te gaan en nogsteeds elke dag hetzlefde moeten eten. Als afscheid heb ik dus voor hen alles gekocht datze nodig hadden. Van schoolsokken tot pennen en van vlees tot verschillende groentes. Mijn 10 a 12 euro geeft hen een lekkere maaltijd voor 3 dagen en sommige kinderen hebben nu weer kleren om te dragen. Als er nog mensen zijn die kinderen in Afrika een toekomst willen geven, maar hun geld niet op de grote hoop willen zien verdwijnen, ik weet nog wel een bankrekening waar elke euro welkom is!

Zo en dan zie ik dat ik met 11 dagen alweer in Nederland ben. Dat gaat snel! Geen spijt van het omboeken van mijn vlucht (ook wel handigerivm universiteit ed) maar toch jammer dat het alweer bijna voorbij is. Gelukkig weetikdatik onwijs veel geleerd heb, heel veel vrienden heb gemaakt en dat er een hoop reisjes en reizen in het vooruitzicht zijn (dat krijg je als je buitenlandse vrienden maakt!) Vandaag weer genieten van mama's heerlijke kookkunsten (srry mam, ze is niet de liefste mama maar haar kookkunsten op kolen zijn niet te evenaren!) Morgen 13 uur in de bus (gelukkig ben ik 40 gewend dus dit is een eitje) en dan 3 dagen vogels kijken!

  • 21 Augustus 2010 - 17:21

    Joyce:

    Hoi Linda,

    Wow, op de fiets een safari maken, gaaf!!! Met wie ben je nu aan het reizen?

    Fijn dat je de kinderen daar nog een afscheidscadeautje kon geven, voor ons zulke vanzelfsprekende dingen.

    Hier loopt t ook al op zn einde, hopelijk is het morgen bewolkt en kan ik mn lichtmetingen afmaken en dan heb ik al mijn metingen gedaan ('s morgens is het vaak bewolkt, maar als we dan in het veld aankomen klaart het ineens op! grrr). En hopelijk spotten we nog een eland, tot nu toe blijft t bij hordes patrijzen, wat regenwulpen en kraanvogels...
    Tot snel!

  • 22 Augustus 2010 - 09:54

    Koen:

    Mountainbike tussen giraffes, gnoes, zebra's.. Oh my.. Ik kan het me inbeelden (ik heb het namelijk ook eens geprobeerd, haha). Heb je ze ook écht gezien? Ik toen niet namelijk, het hoosde.. Ugh.

    Tegen die tijd dat jij weer hier bent ben ik als het goed is weer over mijn jetlag heen (die is aanwezig, en hoe.. Hell on earth.) dus ik kijk er naar uit Lin..

    Oh, en als we het slim aanpakken dan kunnen we samen min of meer gratis de wereld rond.. Nou ja, kwa slaapadresjes dan.. Samen jouw en mijn vriendjes opzoeken? ;)

    x

  • 22 Augustus 2010 - 09:55

    Koen:

    Ik bedoelde dus te zeggen dat ik er naar uit kijk om je weer te zien.. Die zin klopte niet helemaal. Ik beschuldig de jetlag! ;)

  • 23 Augustus 2010 - 10:12

    Joy:

    Linnepin! Wie is mama? Veel plezier nog! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Linda

Actief sinds 12 Mei 2010
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 22044

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 30 September 2016

Roadtrip USA (Westcoast)

03 December 2012 - 30 December 2012

Vakantie Florida!

09 Augustus 2011 - 26 Oktober 2011

Data verzamelen voor mijn thesis (afstudeevak)!!

15 Juni 2010 - 01 September 2010

Excrusie en vrijwilligerswerk in Tanzania

Landen bezocht: