Zanzibar avontuur... - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Linda Os - WaarBenJij.nu Zanzibar avontuur... - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Linda Os - WaarBenJij.nu

Zanzibar avontuur...

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

19 Juni 2010 | Tanzania, Dar es Salaam

Als eerste moet ik even een recitificatie maken wat betreft de valuta hier. 1500 Tsh = 1 dollar (ongeveer). Dat is natuurlijk wel iets anders dan wat ik eerder opschreef. Hiermee wordt het ook wel duidelijk dat het stiekem veel minder goedkoop is dan ik dacht.

Maar ik ben dus naar Zanzibar geweest! Om 7.00 uur moesten we de boot hebben wat inhield dat ik om 5.45 mn bed uit moest. Op de boot de meest slechte soapserie die er ooit gemaakt is gekeken, en om 10.00 zette ik voet aan wal op Zanzibar. Ik voelde me helaas nog niet helemaal op mijn gemak in deze nieuwe cultuur en dat werd niet bevorderd toen we de boot afkwamen. Mensen gaan meteen aan je klitten en willen je dan niet meer alleen laten lopen. Onder het mom van: we willen je helpen je hostel te vinden. Of het werkelijk vriendelijk bedoeld is of dat ze geld van die hostels krijgen weet ik niet, maar uiteindelijk was het wel een vriendelijke man. We hebben onbedoeld afgedongen op het hostel, dus hadden een veel te mooie kamer voor een veel te lage prijs.
Toen we een rondje gingen lopen op zoek naar de kathedralen en moskeeen die er te vinden zijn op het eiland, waren we hopeloos verdwaald. En dat terwijl Stone Town echt heel erg klein is. We hebben de bezienswaardigheden nooit gevonden, maar zijn wel bij de voetbalwedstrijd Duitsland-Slovenie terecht gekomen. Met alle mannen uit 4 verschillende straten op de hoek naar een mini-tvtje kijken. Werkelijk briljant! Daarnaast werd er koffie geschonken met een koekje voor 3 cent per stuk. Dat is nou echt genieten! Daarnaast was de nederlaag van Duitsland ook best leuk om te zien dus dat kwam mooi uit.Savonds zijn we naar de lokale markt gegaan om daar de lekkernijen te proeven van hier. Bijna alles is natuurlijk 'sea food' dus niet helemaal mijn ding. Maar het naan brood en de zoete bananen gingen er ook best in.
We hadden besloten dat we de volgende dag gingen snorkelen dus moesten we ons om 9 uur melden. Nadat we gewacht hebben tot het stopte met regenen, wat het niet deed, zijn we toch maar vertrokken richting een klein onbewoond eilandjer in de buurt van Zanzibar. We hebben 2 verschillende plekken bezocht en daar gesnorkeld. Was echt heel erg leuk. Heb een rog gezien met hele mooie blauwe stippen. Verder de eenhoornvis, vlindervis, papegaaivis, steenvis en uiteindelijk ook Nemo! Toch leuk zo'n disneyfilm. Daarna een poging gedaan om de voetbalwedstrijd van NL te zien, wat in het water viel door een slechte verbinding met de beamer. 20 min van de eerste helft gezien en daarna weer op de boot terug naar Dar es Salaam.

Ik ben nu net terug bij het hostel en ga zo mn vrienden ontmoeten voor de komende maand! Dit is dan ook de laatste x dat ik zeker ben van telefoon en i-net! Ik hoop zo snel mogelijk weer wat te kunnen schrijven, maar dat merken jullie vanzelf wel! Morgen dus op reis richting de Jungle..

  • 20 Juni 2010 - 16:46

    Jonna:

    Heey Lin,
    Heel veel plezier de komende maand in de jungle! Ik vertrek volgende week naar Slowakije, ben benieuwd of het er net zo mooi is als je zei.

    X Jonna

  • 20 Juni 2010 - 19:15

    Mama:

    Lieverd het is leuk om zo'n verslag te lezen! Lastig wel al die mensen aan je. Kan je niet tussen 2 anderen in gaan lopen? Helpt misschien een beetje!
    Heel veel plezier in de jungle en we blijven de sms proberen!!
    Dikke kus!

  • 20 Juni 2010 - 21:01

    TRia:

    Lieve Linda
    Leuk over je avonturen te lezen. Niet gek al die dieren die je al gezien hebt. Had je ook een zwart sjaaltje gekocht, met een grote zonnebril en een stekelpakje??? blijven ze misschien van je af.
    Geiet ze, ben benieuwd naar je maand in de jungle en of het je lukt een beetje te kunnen communiceren.
    Geniet ze van alles, veel liefs,
    tRia

  • 21 Juni 2010 - 09:14

    Joyce:

    Tof dat je nog naar Zanzibar ben geweest:) hopelijk kun je het goed vinden met de andere studenten!
    Poeh, nog een weekje en dan vertrek ik ook...

  • 21 Juni 2010 - 09:23

    Janneke:

    Heel veel fun in de jungle, misschien zijn daar meer beesten dan mensen, scheelt vast in 'plakkerigheid'... :) In het ergste geval, tot over een maand! Geniet ervan! Janneke

  • 23 Juni 2010 - 03:38

    Koen:

    Wat?! Hebben ze daar ook Nemo?! Of issie gewoon heel snel van hier naar daar gezwommen?!

    Jeetje..

    Nou, die jungle zal ook wel weer een mooi verhaal opleveren. Pas op voor de muggen en bloedzuigers! Die lusten je rauw..

    Cheers!

  • 24 Juni 2010 - 15:14

    Jeroen:

    Hoi Linda,

    Kom terug! Ik wil met je dansen ;). Maar ja, als je dit leest zit je waarschijnlijk al lang en breed in de bush bush dat is hele andere koek. Stoer zeg! Succes en mooie foto's maken he!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dar es Salaam

Linda

Actief sinds 12 Mei 2010
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 22057

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 30 September 2016

Roadtrip USA (Westcoast)

03 December 2012 - 30 December 2012

Vakantie Florida!

09 Augustus 2011 - 26 Oktober 2011

Data verzamelen voor mijn thesis (afstudeevak)!!

15 Juni 2010 - 01 September 2010

Excrusie en vrijwilligerswerk in Tanzania

Landen bezocht: