Einde Amani, begin nieuw avontuur - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Linda Os - WaarBenJij.nu Einde Amani, begin nieuw avontuur - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Linda Os - WaarBenJij.nu

Einde Amani, begin nieuw avontuur

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

27 Juli 2010 | Tanzania, Dar es Salaam

Zo na een lange tijd weg van de bewoonde wereld is het me zowaar weer gelukt om een internet cafe te vinden! Tanzania is een briljant land, maar het is wel wennen dat je alleen geld kan pinnen in de echt grote steden en dat i-net niet echt een alledaagse luxe is.

Als eerste is mijn project in Amani NR afgelopen. De kolibri's waren schitterend, helaas heeft de statistiek weinig resultaat opgeleverd. De conclusie was dan ook dat kolibri's helemaal niks geven om nectar volume of sucrose percentage. Maarja niets significant is ook een resultaat nietwaar..De laatste dagen van Amani waren erg gezellig. We hebben een soort van berg beklommen om een heerlijke vegetarische lunch te nuttigen, we hebben met de lokale bevolking op Afrikaanse muziek gedanst en we hebben een voetalwedstrijd gespeeld tegen de locale jeugd. Het is wel duidelijk dat wij als muzunugu's (=witte mensen) geen bal van voetbal kunnen. Aan de andere kant kan het ook gelegen hebben aan het feit dat we allemaal biologen zijn. Op 19 july zijn we terug gegaan naar Dar en daar hebben we afscheid genomen van de meeste mensen. Is best raar om iedereen gedag te zeggen nadat je zo nauw hebt samengewerkt een maand lang! Aan de andere kant heb ik weer een hoop reisjes in het vooruitzicht!

Maar wat ben ik nu zoal aan het doen? Ik heb net terug gekeerd van 5 nachten Mafia. Dit is een eiland voor de kust en het is nog niet ontdekt door toeristen. Precies wat wij willen hebben. Nadeel daarvan is dat de voorzieningen dus ook slechter zijn en dat er elke dag een stroomstoring is en dat er geen pinautomaten op het gehele eiland zijn. Aan de andere kant hebben we wel supertof gesnorkeld (mooier dan in Zanzibar) en hebben idioot veel fruitvleermuizen gezien. De flying foxes worden ze ook wel genoemd. Op dit moment ben ik weer terug in Dar es Salaam en ik denk dat ik morgen vertrek naar Ngorogoro en Serengeti. Ik ben samen met Patrick, Kirby, Philip, Stefan en Stefanie naar Mafia geweest en ik ga waarschijnlijk met Stefan, Stefanie en Patrick de safari maken. Ben heel benieuwd.

Ow en dan het goede nieuws na 2,5 maand te hebben gebrobeerd om mijn volunteerorganisation te bereiken hebben ze me zowaar vandaag gesmst. Ben benieuwd of het allemaal nog doorgaat of anders wordt het vervroegd naar huis ben ik bang. Ik ga nu weer verder inkopen doen hier!

P.s.
Dank allemaal voor jullie reacties. Ik lees ze allemaal en het is heel leuk om iets te horen van het thuisfront! Ik heb meestal gene tijd om alles te beantwoorden ivm tijd dat ik kan spenderen op de computer. Maar weet dat ik het allemaal lees!

  • 27 Juli 2010 - 13:16

    Jonna:

    Hey Lin!
    Klinkt super tof allemaal! Heel veel plezier op de safari, staat ook nog altijd op mijn verlanglijstje. Giraffen in het wild bekijken is denk ik toch leuker dan in de dierentuin :). Hopelijk komt alles goed met je vrijwilligerswerk daar.

    X Jon

  • 27 Juli 2010 - 15:56

    Mama:

    Hoi fijn dat je wat van die org. hebt gehoord! Ik hoop dat t gaat lukken, want vrijwilligerswerk wilde je wel doen. We horen het wel, geniet maar van de safari!
    Dikke knuf en een kopje van Nemo! (Die is ook weer blij dat we terug zijn!!) doeg.

  • 27 Juli 2010 - 16:08

    Joyce:

    Hoi Linda,

    Leuk om weer eens wat van je te lezen:) Tof dat je daar mensen hebt om samen mee te reizen. Hopelijk wordt t nog wat met t vrijwilligerswerk.
    Hier in Finland loopt t allemaal. Vanmorgen Sebastiaan weggebracht naar de trein, die is hier een paar dagen (veel te kort natuurlijk:P) geweest. Hebben met zn allen Tampere bezocht en een Nationaal Park. De laatste dag is ie mee geweest naar ons studiegebied. Nu weer hard werken en over 2 weken een weekendje Helsinki:)

    Veel plezier daar!

    Liefs, Joyce

  • 01 Augustus 2010 - 00:57

    Koen De Bruijne:

    Al las je het niet, dan bleef ik je nog spammen! Ik lees je avontuurtje maar wat graag namelijk, en uiteraard wil ik die van commentaar voorzien. Haha.

    Maf(f)ia.. Gezellig!

    Ik hoop dat de safari een beetje bevalt en dat je geen nare beesten tegenkomt.

    Euhm, verder zijn we redelijk op hoogte van elkaar geloof ik..

    We sms'en? :d

    Geniet en tot snel.. De tijd vliegt, net als de flying foxes (F R E A K S, we hebben ze hier ook..)

    x

  • 01 Augustus 2010 - 08:57

    Joy:

    Heej schatke!
    Ben net terug uit Portugal, bijna bruin geworden:P Gister miezerde het hier de hele dag, ik vond t heerlijk na een week bloedhitte! Erg he, die Nederlandsliefde...
    Wat tof dat je leuke mensen hebt om mee te reizen! Hoop dat de organisatie wel doorgaat, want ook al wil ik je wel weer zien, ik heb me er nu al op ingesteld dat we na 3 maanden super gaan knuffelen:)Heb ontzettend zin om een feestje met je een te vieren, lekker dansen enzo! Hoe was de Serengeti of ben je daar nog steeds? XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dar es Salaam

Linda

Actief sinds 12 Mei 2010
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 22060

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 30 September 2016

Roadtrip USA (Westcoast)

03 December 2012 - 30 December 2012

Vakantie Florida!

09 Augustus 2011 - 26 Oktober 2011

Data verzamelen voor mijn thesis (afstudeevak)!!

15 Juni 2010 - 01 September 2010

Excrusie en vrijwilligerswerk in Tanzania

Landen bezocht: