Aankomst in Afrika - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Linda Os - WaarBenJij.nu Aankomst in Afrika - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Linda Os - WaarBenJij.nu

Aankomst in Afrika

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

17 Juni 2010 | Tanzania, Dar es Salaam

Jaja ik ben zowaar aangekomen op bestemming! Om 15.30 uur vertrok mijn vliegtuig vanaf Schiphol richting Dubai. Om 00.09 uur lokale tijd ben ik geland op Dubai Airport. Daar aangekomen en door alle controles heen kon ik rond 01.00 uur een taxi pakken richting mijn hotel. Ik was echt verbaasd over het feit dat het rond 1 uur 's nachts 39 graden buiten was. Echt bizar! Een Brits echtpaar achter mij vertelde dat het overdag 48 graden is. Ik begrijp werkelijk niet dat daar mensen willen wonen. Ik vond het al veel te warm zo midden in de nacht laat staan overdag. Maargoed in een taxi met goede airco ben ik naar mijn hotel gebracht. Daar lekker geslapen en de volgende ochtend weer veel te vroeg op. Om 8.00 uur lokale tijd was ik weer op het vliegveld. Hier wachten tot ik mocht boarden. Uiteindelijk vlak voordat ik het vliegtuig in mocht Patrick ontmoet, een Ier welke ook het vak gaat volgen van de TBA. In het vliegtuig lekker geslapen en aankomst op het vliegveld van Dar es Salaam ging ook prima. 45 minuten later dan gepland, maar mocht de pret niet drukken.

Het hostel waar ik nu zit ligt in een of andere katholieke compound. Helaas ben ik zelfs hier een opvallende verschijning, dus toen ik vanochtend naar het ontbijt liep werd ik al aangesproken door verschillende mensen. Moet er wel nog een beetje aan wennen. Vandaag nog niet echt plannen. Misschien aankomende dagen naar Zanzibar, maar schijnt echt duur te zijn :s De rest van Tanzania is niet echt heel erg duur tenminste hier niet. Ik betaal 750 Tsh voor 30 min internet en heb giser gegeten voor 4000 Tsh. 20.000 Tsh is 1 euro (ongeveer), dus echt duur is het niet ;) Schijnt nog wel verandering in te komen.

Ga nu weer terug naar mn kamer om mn spullen te pakken! Adios..xXx

  • 17 Juni 2010 - 06:55

    Elisa:

    Hoi! Fijn dat je goed bent aangekomen. En Zanzibar schijnt wel echt heel mooi te zijn! Veel plezier! Hier nog 5 weken met mijn enkel in het gips... Groetjes, Elisa

  • 17 Juni 2010 - 07:53

    Jonna:

    Hey Lin! Fijn dat je goed aangekomen bent! Succes met de hitte en geniet ervan!
    X Jonna

  • 17 Juni 2010 - 07:53

    Jonna:

    Hey Lin! Fijn dat je goed aangekomen bent! Succes met de hitte en geniet ervan!
    X Jonna

  • 17 Juni 2010 - 11:50

    Joy:

    Hoi Lin, hoessie nou? Wij gaan perfect, want de JC avond maandag viel een beetje in duigen met na half 8 alleen ik:P Najah, volgende week weer een kans, en over 3 maanden weer met jou! Weetje wat ik zag, dat ik je antimuggenzalf nog heb, die al een half jaar op mn kast ligt:S.
    XXXXX Have fun schatje!

  • 17 Juni 2010 - 14:13

    Janneke:

    Heey! Mooi dat je bent veilig bent aangekomen... aan de hitte wen je vast wel! Tsja, waar ben je geen opvallende verschijning :) Veel fun komende dagen, ik ben benieuwd naar al je avonturen en verhalen!

    Groetjes!

  • 19 Juni 2010 - 03:09

    Anneloes:

    Linda!
    Ik dacht laat ik eens kijken of je een waarbenjij.nu hebt en JA!
    Leuk :)
    Goed te horen dat je in Afrika bent! Geniet ervan. Hier alles goed! Gister twee mountainlions van veel te dichtbij gezien op een wandelpad, heel eng! Goed, ik kijk uit naar je verhalen.
    Liefs

  • 23 Juni 2010 - 03:35

    Koen:

    Ik ga nu even googlen waar Tanzania eigenlijk ligt.. Dan weet ik in ieder geval een beetje hoever we bij elkaar vandaan zitten! ;) (Dat kaartje hier zegt mij niet genoeg.)

    Je Zanzibar avontuur probeer ik trouwens ook ff snel te scannen! (Het regent hier nu toch in Byron Bay..)

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dar es Salaam

Linda

Actief sinds 12 Mei 2010
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 22047

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 30 September 2016

Roadtrip USA (Westcoast)

03 December 2012 - 30 December 2012

Vakantie Florida!

09 Augustus 2011 - 26 Oktober 2011

Data verzamelen voor mijn thesis (afstudeevak)!!

15 Juni 2010 - 01 September 2010

Excrusie en vrijwilligerswerk in Tanzania

Landen bezocht: