Bryce Canyon, Zion NP en Death Valley - Reisverslag uit Inyokern, Verenigde Staten van Linda Os - WaarBenJij.nu Bryce Canyon, Zion NP en Death Valley - Reisverslag uit Inyokern, Verenigde Staten van Linda Os - WaarBenJij.nu

Bryce Canyon, Zion NP en Death Valley

Blijf op de hoogte en volg Linda

19 September 2016 | Verenigde Staten, Inyokern

Zo we hebben inmiddels alweer veel andere plekken bezocht na ons avontuur in de Grand Canyon. We zijn na de Grand Canyon richting het oosten om de Grand Canyon heen gereden om Bryce Canyon te gaan bezoeken. Onderweg zijn we langs de Horse Shoe Bend gekomen (een canyon in de vorm van een hoefijzer) dus daar zijn we nog even gestopt om te kijken. Wat we even onderschat hadden was de hoogte waarop Bryce ligt. Zeker tov de Grand Canyon. We kwamen savonds laat aan, nogsteeds last van spierpijn, en alles in het park zat vol. Het was erg koud buiten, gaan regenen en in de verte klonk een onweersbui. Er was helaas niks meer in de buurt vrij on motels dus uiteindelijk toch besloten op een camping te gaan staan. Met het vooruitzicht dat het die nacht 2 graden snachts zou worden. We hebben overwogen in de auto te slapen, dit ook geprobeerd, maar het bleek dat de achterbank niet ingeklapt kon worden. Dus toch maar de tent opzetten. Even lekker lang douchen onder een hete douche en flessen vullen met heet water. Vervolgens zoveel mogelijk kleren onder de matjes en een lange broek en trui aan om in te slapen. Jassen als wen soort cocon om het voeteneinde en alle overige kleren als deken over de slaapzakken. Zo hebben we geprobeerd de nacht door te komen. Eerste paar uur ging prima, daarna niet meer. Eenmaal wakker door de kou blijf je af en toe weg dommelen maar beter dan dat wordt het dan ook niet. Sochtends werd de tent opgewarmd door de zon en toen konden we nog even slapen. Dit was wel een heel duidelijk signaal om een motel te gaan zoeken ;). We zijn die ochtend door Bryce Canyon gereden en hebben toen alle uitzichtpunten bekeken en gefotografeerd. Daarna zijn we op zoek gegaan naar ene motel. Deze hebben we uiteindelijk gevonden. Mooi en netjes motel met ontbijt inbegrepen. Savonds op de parkeerplaats gekookt en lekker een film gekeken vanuit bed. De volgende dag zijn we weer naar Bryce gereden en hebben we een wandeling door de canyon gemaakt van ong 8 km. Was echt een prachtige wandeling en veel mooier dan van bovenop ernaar kijken. Smiddags zijn we doorgereden naar Zion NP. Dat ligt namelijk relatief dichtbij Bryce. Daar aangekomen kwamen we weer in een totaal andere natuur terecht. Hebben op de weg naar het centrale deel een groep bergbokken tegengekomen met het mannetje voorop. Heel gaaf! We hadden geluk bij de camping want we mochten op een vrijgekomen groepsplek staan. Moesten dan wel de picknicktafels delen met anderen (geen probleem!). Hier hebben we verschillende Amerikanen ontmoet vanuit verschillende staten en een elke gezellige avond gehad met spelletjes, nietjes en kampvuur. De volgende dag moesten we weg dus we hadden bedacht het bij de andere camping on het park te proberen. Dit was een first come first serve systeem. Om 9 uur stond ik dan ook in de rij en om 12.30 kwamen we erachter dat het laatste plekje aan de auto voor ons werd gegeven. Dat is nou echt balen!! We heb en besloten door te rijden en zijn 40km buiten het park op een RV camping terecht gekomen waar we 2 nachten hebben geslapen in ren tipi (briljant!). We zijn de volgende dag dus een wandeling gaan maken in Zion en hebben de Hidden Canyon trail gelopen en zijn naar de Enerald Pool gelopen. Hidden Canyon was heel gaaf, die Emerald Pool viel erg tegen in de zomer. Zat weinig wat er in en ook weinig waterval. Wel hele mooie wandelingen!

Gisteren zijn we door Death Valley gereden om richting Sequoia NP te gaan. Het plan was ooit om in Death Valley te overnachten maar we zijn een beetje klaar met woestijnen. Was een goede keus want het wordt snachts niet kouder dan 38 graden. Het was wel een erg lange rit (9 uur) en hebben uiteindelijk een motel gevonden. Death Valley was mooi en gaaf om te zien, ook omdat we daar Kit Foxes hebben gezien (soort kleine wilde honden), maar erg warm. Vandaag nog een kleine 200 km naar Sequoia en dan genieten van de grote bomen!

We denken dat we de komende tijd wat langer op plekken blijven want we zijn een beetje klaar met het vele reizen. We hebben gelukkig nog genoeg tijd en maar 3 bestemmingen dus dat moet helemaal goed komen! Zijn benieuwd naar het bos en de grote bomen :)

• 20 September 2016 - 10:01

Mama:

Zo, mooi verslag. Wat een kou hebben jullie gehad, bah! Het is dan wel erg fijn om overdag zulke mooie natuur te zien! Misschien is het leuker om een bepaald gebied langer te bezoeken en dan ook goed alles te bekijken, dan heel veel gebieden maar dan wel heel kort! Veel plezier in het bos en ik hoop dat het daar
    's nachts beter te doen is. Liefs.

• 20 September 2016 - 15:26

Jonna:

Mooie avonturen! Ik ben heel benieuwd naar de grote bomen foto's :). Maar je moet me toch even uitleggen wat je met nietjes hebt gedaan bij het kampvuur.....

• 20 September 2016 - 21:19

Papski:

Hoi Linda en Jerry,
    'k Wordt wel een beetje jaloers hoor, op die wandeltochten in de natuur dan en niet op de koude nachten! Zo'n tipi lijkt me ook wel een belevenis. Onverwachte ontmoetingen zeg, met die bergbokken en de kit foxes. Zijn er nog dieren die jullie graag 'live' willen zien?

• 21 September 2016 - 21:35

Papski (alweer!):

Vandaag 21 september. Half tien 's avonds. Lokale tijd.
    Vandaag moest Skip een ochtend alleen doorbrengen. Dat is prima verlopen. Hij heeft met mij een heerlijke wandeling gemaakt door het recreatiegebied met de vele slootjes. En die heeft onze Bruine beer allemaal bezocht! Hij ging met plezier zeven keer de plomp in. Drie keer een baggersloot, zodat Bruine beer tijdelijk Baggerbeer was. Het meeste kon hij er in de vliet op het laatst toch weer afspoelen.
    Ook vermeldenswaard is, dat we terug zijn gekomen met een tennisbal extra. Tja je hebt wel eens geluk!
    Over tennisbal gesproken: Skip duikt met alle plezier inclusief tennisbal de moddersloot in. Daardoor is een tennisbal nu behoorlijk verkleurd.......