Big Trees and cold nights! - Reisverslag uit Merced, Verenigde Staten van Linda Os - WaarBenJij.nu Big Trees and cold nights! - Reisverslag uit Merced, Verenigde Staten van Linda Os - WaarBenJij.nu

Big Trees and cold nights!

Blijf op de hoogte en volg Linda

24 September 2016 | Verenigde Staten, Merced

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de reactie die jullie schrijven. We lezen alle reacties en vinden dat heel leuk. Het is alleen wat lastig om onder jullie reacties weer te reageren vandaar dat we dat dus tot nog toe weinig hebben gedaan.

We hebben inmiddels de grote bomen van Sequoia NP gezien! Toen we aankwamen bij het park bleek al snel dat er genoeg camping plekken zouden zijn. Het waren allemaal simpele campings (zonder douche) maar je kon dan douchen in de algemene douches in de kleine dorpjes. Prima wat ons betreft. We hadden een hele mooie walk-in kampeerplaats gevonden afgelegen aan de rand van de camping. Walk-in betekend dat je vanaf je auto met je tent een stukje moet lopen. Iets wat Amerikanen absoluut niet graag doen, maar voor ons normaal is omdat we niet gewend zijn onze auto altijd naast onze tent te parkeren. Voor ons dus prima uitvinding :). Het bleek al snel dat het snachts kouder zou worden dus we hebben onze matjes en slaapzakken goed ingepakt met alle kleren die we mee hebben. Ook hadden we 2 dekentjes gekocht en deze kwamen ook zeer goed van pas!
De eerste dag hebben we heerlijk rondgereden en naar de verschillende grote bomen gekeken. Ook hebben we de Big Tree trail gelopen. Het zegt het al, langs allerlei grote bomen. Echt bizar hoe groot en enorm deze bomen zijn geworden. Meeste zijn dan ook over de 2000 jaar oud. De bomen zijn dan ook zo groot je ze vrijwel niet op de foto kan zetten. Gelukkig heb ik de panoramastand op mijn telefoon ontdekt en kan je daarmee ook foto's van hele hoge bomen maken :D. Na deze wandeling hebben we een Tour geboekt naar de Crystal Cave. Het leek ons leuk om een keer een grot te bezoeken. Het was geen hele lange tour, maar was absoluut heel mooi om te zien! En leuk om ook deze natuur te zien. Fascinerend welke verschillende vormen er toch zijn. De dag erna hebben we een wandeling gemaakt door Redwood Grove. Was een iets langere wandeling dan gepland, 11km, maar was wel een hele prachtige wandeling. We hebben de hele tijd gezocht naar een beer maar hebben helaas alleen sporen gevonden. Dat was natuurlijk tof, maar we hadden graag de beer die ze gemaakt heeft ook gezien ;). Daarna lekker douchen (was toch best welkome geworden want was een bewolkte dag) en toen heerlijk een hapje gegeten. De volgende ochtend zijn we vroeg vertrokken richting Yosemite. En we waren eigenlijk allebei erg klaar met de kou. Helaas zou ook in Yosemite blijken dat het erg koud zou worden snachts (weer 2 graden). Toen zaten we dus in dubio wat we zouden gaan doen. Uiteindelijk zijn we in een hotel gaan slapen voor 1 nachtje om daarna te vertellen richting de kust. Onze laatste week zouden we toch graag wat meer in de warmte willen doorbrengen aan de kust zodat Jerry ook lekker kan vissen.
Yosemite was weer een heel ander type NP dan wat we hiervoor hebben gezien. We hebben een wandeling gemaakt naar een kleine waterval en we wilden ook naar de andere watervallen maar deze waren allemaal opgedroogd in deze tijd van het jaar (jammer!). De volgende dag zijn we naar het Galcier Point gereden en dit was een prachtig uitzicht over Yosemite Valley! Je kon echt heel goed zien hoe de gletsjer deze Valley had uitgesneden en hoe daarna de rivier het over heeft genomen. Daarna hebben we nog wen wandeling gemaakt door de meadows in Yosemite Valley. Aan het einde van de dag zijn we doorgereden richting de kust. En daarom zitten we nu in een motel in Merced. We gaan nu kijken waar we naar de kust gaan en of we misschien een walvistour oid kunnen doen. Geen idee of dat lukt maar we gaan dus nog even een weekje relaxen aan het strand in de warmte. Nog precies 1 week en dan zitten we alweer in het vliegtuig naar huis! Wat gaat de tijd snel, maar wat een avonturen hebben we dan ook beleefd. Wij genieten in ieder geval nog lekker van onze laatste week. Groetjes vanuit een nu weet warm USA ;)

• 24 September 2016 - 10:04

Papski:

We genieten van elk verslag Linda, dus ga hier maar lekker mee door! Fijn dat je schrijft waar jullie nu zitten, want kan kunnen we het volgen op de kaart. Gaan jullie verder met de tent of wordt het nu motel/hotel?
    Groeten van een slaperige Bruine Beer!

• 27 September 2016 - 20:07

Yvonne:

Echt gaaf hoor, wat een prachtige vakantie. Jammer dat het of te warm, of te koud is.
    lekker nog even aan de zee is ook wel lekker.
    hopelijk zien jullie nog walvissen, of andere mooie vissen.
    Nog heel veel plezier!!!
    Liefs en groetjes xxx