Nog 1 nachtje slapen en dan weer met beide benen o - Reisverslag uit South San Francisco, Verenigde Staten van Linda Os - WaarBenJij.nu Nog 1 nachtje slapen en dan weer met beide benen o - Reisverslag uit South San Francisco, Verenigde Staten van Linda Os - WaarBenJij.nu

Nog 1 nachtje slapen en dan weer met beide benen o

Blijf op de hoogte en volg Linda

29 September 2016 | Verenigde Staten, South San Francisco

Inmiddels zijn we alweer 5 nachtjes in San Francisco. We zijn na onze overnachting halverwege onze route naar de kust richting Santa Cruz gereden. We hadden het plan om langs highway 1 richting het noorden te gaan rijden en dan onderweg te gaan kamperen/overnachten. Helaas blijkt ook in de USA iedereen aan de kust te willen verblijven. Dus tegen 6 uur hebben we besloten een motel in San Francisco te boeken en dus door te rijden. Voor se eerste drie nachten dus een motel geboekt in de buurt van het vliegveld. Heerlijk motel en centraal gelegen dus uiteindelijk besloten te verlengen met nog eens 3 nachten. De eerste dag hebben we niet veel gedaan. We hebben lekker uitgeslapen, ontbeten en zijn toen richting Golden Gate Park gegaan om daar lekker in het gras te hangen. Heel leuk park en heerlijk mensen gekeken. In de middag terug naar motel gegaan zodat Jerry nog even kon vissen. Dat heeft hij nog zeer weinig gedaan deze vakantie dus moest nu echt een keer gebeuren. Ik was in de kamer gebleven om lekker m'n boek te lezen. Uiteindelijk had Jerry een mooie spot gevonden en had van andere vissers wat aas gekregen. Hij heeft meteen een aantal vissen gevangen! De dag erna zijn we richting San Francisco Downtown gegaan. We hebben lekker rondgekeken en langs allerlei winkeltjes en de Fishermens Wharf gewandeld. Uiteraard de Golden Gat bridge gezien en Alcatraz (gevangenis). We hadden besloten geen Tour naar Alcatraz te gaan doen want we hebben begrepen dat dit niet heel erg de moeite waard was. Dit was ook de dag waarop we voor het eerst Sourdough Soup Bowl hebben gegeten. Soep in een heel groot rond brood. Echt superlekker! Het is wel zoveel dat je de rest van de avond ook echt niks anders meer hoeft te eten ;). De volgende dag zijn we richting Santa Cruz gegaan. We wilden namelijk een walvistour doen en hadden daar foldertjes van gezien. Helaas bleek de boot al weg te zijn toen wij aankwamen en hadden ze maar 1 tour per dag. Dus we zijn heerlijk naar het strand gegaan en de pier op geweest. Jerry was als eerste een rondje op de pier gaan lopen en was mij komen halen want hij had een zeeotter gezien!! En gelukkig was hij er nog steeds toen ik ben gaan kijken. Is echt één van de meest schattige beesten die ik ooit heb gezien. Eerst was hij zich aan het wassen denken we (was de hele tijd rondjes aan het draaien in het water) en daarna pakte hij wen sliert zeewier beet en ging liggen slapen. We hebben hem echt heel goed kunnen zien van bovenaf de pier. Ook lagen er een heleboel zeeleeuwen heel dicht bij de pier. Dus dat was naast een hoop lawaai ook een super gelegenheid voor goede foto's. Het was dus echt een heel leuk bezoek aan Santa Cruz. Op de terugweg hebben we hele mooie foto's van de kust langs highway 1. Nadat we dezelfde hadden afgelegd zagen we de voorspelde mist opkomen. En dat was echt een hele gekke gewaarwording. Van 32 graden ineens naar 20 en je zag ook heel weinig nog! Gaf een hele spookachtig tintje aan de rest van de kust. Toen we teug waren bij het motel was het bij ons in ieder geval wel weer helder. Schijnbaar hebben ze hier heel vaak most maar blijft deze hangen boven zee en gaat niet echt richting de baai.
Volgende dag was het dus ook erg mistig. We vertrokken zeer opgewekt in korte broek en T-shirt, maar bleek al snel dat we onze vesten we nodig hadden. Was echt flink afgekoeld en de mist was op sommige plekken erg dicht. Omdat we in Santa Cruz geen walvistour hadden kunnen doen wilde we dat nu graag in San Francisco doen. Tours voor die dag zaten helaas al vol dus uiteindelijk besloten om de volgende dag de tour te doen. Dit lag er nog even aan of Jerry op vistrip zou gaan of niet. Helaas kreeg de visser de boot niet vol dus is Jerry ook mee gegaan om walvissen te spotten.
Vandaag was de eerste dag dat we deze vakantie een lange broek aan moesten (uitzondering was de nacht in Bryce canyon toen we in lange broek hebben geslapen!) en dat was geen overbodige luxe. Het was goed fris op de boot. Maar de tour is helemaal geslaagd! We hebben meerdere bultruggen gezien en ook meerdere staarten boven water zien komen. Helaas zwommen ze niet direct naast de boot, maar we hebben ze wel echt goed kunnen zien. Ook nog wat bruinvisachtigen gezien die in groepen aan het jagen waren. Altijd wel grappig om te merken dat wanneer het thema walvis spotten is op zo'n boot vrijwel alle andere soorten er niet meer toe doen ofzo. Voor ons dus niet, dus genoten van elke pelikaan die overvloog of zeeleeuw die nieuwsgierig kwam buurten aan de rand van de boot.

Vandaag alweer het laatste nachtje hier. Vanavond moeten we nog even goed alle spullen inpakken en met name de auto uitmesten. Wordt toch wel een bende na 4 weken :D. Morgen vliegen we om 13.45 lokale tijd en zaterdag landen we 13.00 uur op Schiphol. No problemo om weer naar NL te komen, maar altijd jammer om afscheid te nemen van een geweldige reis!

• 30 September 2016 - 17:00

Yvonne:

Wat leuk om zo mee te mogen genieten, wat fijn dat jullie zo genieten. Het moet een prachtige vakantie zijn.
    Hele goede terugreis !!! Welkom thuis morgen. Liefs en groetjes Eric en Yvonne

• 02 Oktober 2016 - 21:55

Papski:

Mooi verslag; leuke belevenissen.
    Fijn dat jullie inmiddels weer heelhuids thuis zijn!