The Grand Canyon: groots in het kleinste detail! - Reisverslag uit Panguitch, Verenigde Staten van Linda Os - WaarBenJij.nu The Grand Canyon: groots in het kleinste detail! - Reisverslag uit Panguitch, Verenigde Staten van Linda Os - WaarBenJij.nu

The Grand Canyon: groots in het kleinste detail!

Blijf op de hoogte en volg Linda

14 September 2016 | Verenigde Staten, Panguitch

We did it! We zijn afgelopen week afgedaald naar de bodem van de Grand Canyon om 2 nachten te kamperen aan de oever van de Colorado River. We hebben op zaterdag om 5 uur de bus gepakt om rond kwart voor 6 te beginnen met afdalen via de South Kaibab Trail (12 km). Om 6.15 uur kwam de zon op dus we hebben heel mooi de Canyon zien ontwaken. Afdalen ging de eerste aantal uren voorspoedig maar op den duur wordt de bagage en de klappen op je benen toch zwaar. Naarmate je lager de Grand Canyon in gaat wordt het ook steeds warmer en dat in combinatie met een toenemende zo'n maakte het laatste uur toch best zwaar. Om 11.30 uur hebben we bodem bereikt en was het dan ook inmiddels 35 graden in de schaduw. De rest van de dag hebben we heerlijk afgekoeld in de Bright Angel Creek die langs onze kampeerplek stroomde. Iedereen gaat op dit soort campings vroeg slapen dus om 19.30 uur lagen wij ook klaarwakker in onze tent. Het was inmiddels pikdonker maar nog steeds 25/30 graden. Dat duurde dus even. De volgende ochtend opgestaan met het idee om misschien nog naar de watervallen te lopen (8 km omhoog en 8 km naar beneden). Dat ging hem voor mij dus helemaal niet worden. Ik stond volledig stijf van de spierpijn en kon amper lopen. Heel fijn dus die rustdag! We hebben weinig gedaan, lekker afgekoeld in de rivier en het kreekje, boek gelezen, geslapen en wat door de Phantom Range gewandeld. De volgende dag zouden we al om 4 uur willen vertrekken met omhoog lopen want we wilde de hitte voorblijven. De spierpijn werd niet heel veel minder de we hoopten maar dat het de volgende dag beter zou zijn. Om 3 uur opgestaan en helaas nog erg last, maar het zou doorbijten moeten worden. Omhoog moesten we toch. Uiteindelijk na inpakken om 4.30 uur vertrokken (en dan denk je dat je de eerste bent: NOT!) en gedurende het lopen ging het goed. We zijn via de Bright Angel Trail (15 km) omhoog gelopen. Deze is qua kilometers iets langer maar qua helling minder zwaar. Het was wederom prachtig in de Canyon te zien ontwaken maar dan van beneden af. Ook bij deze tocht was het weer bikkelen op het einde maar ook nu waren we om 11.30 uur boven. Uitgeput maar zeker voldaan. Wat was dit een gave ervaring! Ik weet niet of we dit ooit nog eens met bagage zouden doen, maar we kunnen iedereen de afdaling aanraden.

We hebben heerlijk uitgerust op de camping van de Grand Canyon en zijn gisteren dus richting Bryce Canyon vertrokken. We doen alles heel rustig aan, ook qua rijden dus komen af en toe wat laat aan wat resulteert in het opzetten van je tent in het donker. Tot nu toe is het nog altijd gelukt ergens te slapen zonder te reserveren! Vandaag hebben we Bryce Canyon rondgereden en morgen gaan we een wandeltocht maken. Smiddags rijden we dan door naar Zion National Park. Bijgevoegd nog wat foto's. Liefs van ons beide!

• 15 September 2016 - 12:11

Cindy:

Hoi!

Super leuk om te lezen. Ik weet inderdaad nog uit ervaring dat de Grand Canyon in en uitlopen heel zwaar kan zijn. Wij zijn dan ook niet zo ver als jullie naar beneden afgedaald, maar heel gaaf om te lezen hoe jullie dat wel hebben gedaan en om de foto's te bekijken.

Ik kijk uit naar het volgende verhaaltje!

Liefs,

Cindy

• 15 September 2016 - 12:37

Chrgistine:

Wij vonden een berg in Frankrijk zwaar, maar dit is echt heftig! Hoop dat de spierpijn snel zakt, want dat kan lastig zijn. Gewoon een extra rustdag nemen! Het heeft in ieder geval prachtige foto's opgeleverd!
    Skip is vandaag hier gekomen, de dames van het Hondenhotel vonden het jammer dat hij wegging! Onze bruïne beer heeft een verpletterende indruk achtergelaten

• 15 September 2016 - 19:49

Yvonne:

Wat goed zeg dat jullie dat toch maar gepresteerd hebben TOP. Erg leuk dit te lezen bedankt.
    Groetjes
    Yvonne

• 16 September 2016 - 10:57

Opa:

De Grand Canyon is inderdaad een prachtige, miljoenen jaren oude uitgesleten groeve. Willen jullie ook een foto van de Bryce Canyon tonen, of krijgen we die 'thuis' te zien. De Bryce Canyon heb ik destijds helaas gemist, onvoldoende tijd. Die schijnt nog fraaier te zijn dan de Grand Canyon, maar daar kan ik niet over oordelen.